Nové knihy za apríl

9:46

Apríl síce ešte neskončil, ale ďalšie knihy mi už určite nestihnú pribudnúť, takže som sa rozhodla, že vám ukážem tie, ktoré to stihli :D Tento mesiac je ich 6. Sľubujem, že tento blog nebude pozostávať len z článkov tohto typu s pravidelnosťou raz za mesiac, ale do začiatku júna bakalárkujem a štátnicujem.


Tradične som prvú stredu v mesiaci bola na burze kníh v knižnici, odkiaľ som si odniesla 3 knihy. Katova pieseň od Normana Mailera s 850-stranami je jednoznačne najhrubšia z nich. Od Stendhala som zatiaľ čítala len útlu knižočku O láske, aj to už dávno, takže keď som ju na burze uvidela, vedela som, že si ju musím vziať. Táto kniha O láske a umení je zbierkou Stendhalových kratších próz a po prelistovaní sa neviem dočkať, kedy sa do nej pustím! A nakoniec som si odniesla aj Oneskorené reportáže od Ladislava Mňačka. Keďže povinná jazda Ako chutí moc sa mi kvôli štýlu autora vôbec nepáčila, tak som váhala vôbec sa na túto knihu pozrieť. Nakoniec však rozhodli úvodné vety predslovu a fakt, že ide o krátke prózy, a tak som Mňačkovi dala druhú šancu.


Potom mi po Veľkej noci konečne došli knihy, ktoré som vyhrala v RTVS! A tak vám predstavujem Obchodnú Ľuba Stacha a Bezfarebného Cukuru Tazakiho a roky jeho putovania od Haruki Murakamiho. Za druhú menovanú som rada preto, že si od Murakamiho chcem niečo prečítať už večnosť, ale akosi sa k tomu neviem dostať. A toto je jeho prvá kniha, ktorú vlastním. Čítala som na ňu rozpačité recenzie, ale po prelistovaní som sa utvrdila v tom, že sa mi bude páčiť a neviem sa už dočkať, kedy sa do nej pustím. A Obchodná? To bola láska na prvý pohľad! Keď som o nej nedávno prvýkrát čítala v Týždni (v ktorom som, mimochodom, prvýkrát čítala aj o Cukuru Tazakim), povedala som si, že toto musím mať. Ale keďže kniha stojí takmer 40 eur, rátala som s tým, že sa na ňu budem len chodiť pozerať do kníhkupectva. A potom si predstavte tú radosť, keď som ju vyhrala! Po jej prečítaní musím povedať, že kniha za tie peniaze ozaj stojí. Ide vlastne o fotografickú publikáciu zachytávajúcu výklady Obchodnej ulice v Bratislave v rokoch 1984 - 2014, teda počas dvoch režimov. Viac vám o nej poviem nabudúce v recenzii.


A mám tu ešte jednu knihu, a to American od Henryho Jamesa, ktorú mi doniesol priateľ ako darček z amerického antikvariátu (ďakujem :-*). Na túto knihu sa, samozrejme, tiež veľmi teším.


Aby som to zhrnula, apríl bol, čo sa týka kníh, veľmi vydarený mesiac. A najlepšie na tom je, že som na knihy dala tento mesiac dokopy 90 centov! :)

Mohlo by sa vám páčiť

2 komentárov

  1. Bezfarebný Cukuru je za mě nejhorší Murakamiho román. Pasivní hlavní hrdina, který se jen lituje a žije minulostí, život mu protéká mezi prsty. Byla jsem zklamaná, velice zklamaná. Jsem jeho velká fanynka, ale mám raději romány, v nichž se objevuje pro něj tolik typický magický realismus. Ale třeba se Ti to bude líbit a naopak bys byla zklamaná romány tipu Hon na ovcu nebo Kronika vtáčika na klúčik, těžko říct :) Určitě dej vědět, jak jsi byla spokojená :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tá obchodná je naozaj krásne spracovaná :) inakšie si to nádherne nafotila :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za každý komentár!