Sedem aprílových

17:00

Som si istá, že to poznáte - celé dni a často aj noci rozmýšľate len o tom jednom: čo si doprajem, keď tú záverečnú prácu raz dopíšem! Ja som v tom mala jasno už od začiatku - za diplomovku si konečne kúpim tie knihy, po ktorých pokukujem už tak dlho. A naozaj, niektoré z nich som si plánovala kúpiť aj dva roky. Ja si myslím, že odmena za diplomovku to je adekvátna, čo poviete?

IMG_20170425_172855_169.jpg
O knihe som sa dozvedela z tohoto článku. Zaujal ma hlavne tým, že upozorňoval na to, že (hoci ešte deti nemám), pri výchove je dôležité v prvom rade poznať samého seba. Po tom, čo som si z tejto knihy prečítala pár desiatok strán z ulož.to (na čo vás v žiadnom prípade nenabádam!) som sa rozhodla, že ju musím mať fyzicky. Je to totiž taká životná príručka, ktorú by mali rozdávať pri dovŕšení dospelosti, alebo čo.

_MG_6490-2.jpg

HROZNO HNEVU (JOHN STEINBECK)
K tomuto hádam veľa písať nemusím - klasika, ktorú som ešte nečítala od overeného autora, ktorého milujem. Milujem jeho postavy roľníkov a malopodnikateľov, milujem jeho opisy kalifornského vidieka minulého storočia a milujem celkovo tú atmosféru jeho kníh, lebo mám mám pocit akoby som čítala novodobú rozprávku.

_MG_6487-2.jpg

MILIÓNOVÁ FAKTÚRA (JONAS KARLSSON)
O knihe som sa dozvedela od tejto dievčiny a hneď sa mi zapáčil ten nápad. Ide tam totiž o to, že ľudia zrazu začnú dostávať faktúry za šťastie, a platí, že čím ste šťastnejší, tým viac zaplatíte. Dúfam, že to bude jedna z tých kníh, ktorá sa tragikomickým spôsobom usiluje predať veľkú myšlienku.

_MG_6481-2.jpg

AMERICKÝ CISÁR (MARTIN POLLACK) VITAJTE V RAJI (JENNIE DIELEMANS)
Moje prvé "absyntovky". Musím priznať, že hoci som o knihách z edície Prekliati reportéri počúvala chvály, vôbec ma nelákali. Až keď na jeseň vyšlo Vitajte v raji, dočítala som sa o nej v nejakom článku a kniha ma tak zaujala, že som si konečne prečítala aspoň anotácie všetkých kníh patriacich do tejto edície. A následne ma veľmi zaujal aj Americký cisár. A už aj pokukujem po Čeronobyľskej modlitbe.

_MG_6498-2.jpg

AMERICAN WIFE (CURTIN SITTENFELD)
Hoci má kniha pôvodný anglický názov, je v slovenčine. Musím povedať, že som si ju prvýkrát všimla raz v práci vďaka tej nádhernej obálke. No a po prečítaní odporúčaní som sa rozhodla, že raz bude moja.

_MG_6500-2.jpg

STEHLÍK (DONNA TARTT)
Popravde, vôbec netuším, o čom je táto kniha, len viem, že ju chcem už odkedy vyšiel jej slovenský preklad, pretože som na ňu od každého, kto ju čítal, počula samé chvály. A to je čo povedať, na knihu takého rozsahu!

_MG_6495-2.jpg

Mohlo by sa vám páčiť

0 komentárov

Ďakujem za každý komentár!